Stvaranje brenda – Brend i kreiranje prepoznatljivosti u javnosti
Kako i na koji način stvoriti BREND
Stvaranje brenda…Svi vi koji započinjete novi posao suočavate se sa zajedničkom problematikom.
1. kako predstaviti svoj proizvod trzištu?
2. Na koji način se izdvojiti od ostalih koji proizvode iste ili slične proizvode?
Ne očajavajte, postoji rešenje a to je da stvorite (kreirate) svoj brend.
Pre nego napravite svoj brend i prikažete ga tržištu potrebno je da prođete neke osnovne korake u procesu stvaranja brenda.
Korak broj 1. treba vam naziv, evo šta treba da znate pre svega.
Izbor imena je jedan od najkomplikovanijih koraka. Ime vaše firme ili proizvoda mora biti pažljivo osmišljeno,jer kao što znamo, poenta brendiranja je da postanete prepoznatljivi, jedinstveni i da postavljate nove trendove ali i da vam olaksa povezivanje sa lojalnim potrošačima. Ono sto bi bilo najefektije je kada bi u samom nazivu objedinili ono čime se bavite.
Koje sve elemente treba da poseduje jedan brend?
Za početak jedinstveno ime vaseg brenda je upravo ono po čemu će vas razlikovati od drugih.
Samo pogledajte neke od brendova kao sto su Twitter, Disney, H&M, VISA, Coca-Cola, Facebook, Nike,Reabok, za svaki od ovih brendova ste čuli i bez posebnog objašnjenja znate o kome se radi i koji su nihovi proizvodi.
Odbair naziva za vaš brend je bitna odluka i zato je nemojte donositi ishitreno, vec izdvojite dovoljno vremena jer će upravo ta odluka biti ona koja ce definisati budućnost vašeg poslovanja.Tehnički, svako ko kreira neko novo ime i logo za novi proizvod on u stvari kreira novi brend.
Kako izabrati upečatljiv i jedinstven naziv brenda?
Kada razmišljte o imenu za svoj brend, uzmite u obzir širu sliku, pokusajte da osmislite nešto što neće definisati samo jedan proizvod ili uslugu, jer možda se u bliskoj budućnosti odlučite da uvedete i neke nove proizvode ili usluge.
Najbolje je da napravite spisak naziva koji se vama dopadaju a koji ukazuju na ono čime se vi bavite.
Evo i jednog primera kako lakše doći do naziva,npr. imamo kafić, u svom nazivu taj kafić može koristiti nazive koji odmah asociraju na to da je to mesto gde se može popiti kafa, neko piće ili čak možda i nešto pojesti, Tako on u svom nazivu može odmah kombinovati reči kao sto su kafe ili bar i u kombinaciji sa razlicitim imenima može napraviti savršeno i jedinstveno i prepoznatljivo ime kafea koji će graditi svoj brend..
Stvaranje ili kreiranje brenda
Smernice koje će vam olakšati izbor imena za brend
Za stvaranje brenda možete koristiti deskriptivna imena, kao što i sam naziv govori, opisuju čime se kompanija bavi.Vrlo su efikasnija . Praktičan primer je Shop&Go, tu vam odmah samo ime ukazuje da je u pitanju neki market gde možete nešto da kupite.Pored toga deskriptivna imena mogu da sadrže i ime nekog mesta ili države, ali šta se dešava kada taj brend postane poznat van države- da li naziv brenda može da izgubi na značenju?
Možete koristiti akronime – akronim je skraćenica deskriptivnog imena,lako se pamti i mnogo ga je lakše brendirati.Ali, ponekad može delovati na prvi pogled da nema nikakvo značenje.
Posebnu kategoriju predstavljaju brendovi koji u svom nazivu koriste imena životinja ili ptica. Primeri za ovu vrstu naziva su Mustang Automobiles, Dove soap, brendovi koji su poznati širom sveta.
Poslednja kategorija je upravo kategorija izmišljenih naziva, tu imamo imena koja jednostavno nemaju ograničenja, ali ipak nisu ni sva izmišljena imena dobra i pamtljva. Najbolja izmišljena imena su ona koja su zvučna i koja se lako pamte.kao npr. Google, Samsung, Vox..
Ipak, koje ćete ime izabrati za naziv svog brenda zavisi upravo od vas.Naša preporuka je da pri izboru koristite stvarna imena, iz prostog razloga što se ljudi sa njima mnogo više i lakše poistovećuju.
Bilo koji tip brenda može biti uspešan ukoliko se dobro osmisli.
Dakle dobro osmišljen naziv brenda mora imati sledeće odlike, zvučnost, značenje, pamtljivost i prepoznatljivost.
Stvaranje brenda je najteži zadatak kako da kao pojedinac ili firma izgradite imidž i ime brenda koje će svima biti prepoznatljiv sinonim za kvalitet.